Information om Jippot!

Länkar till klassernas arbetsuppgifter, butikslista, timplanering samt anvisningar för de olika stationerna finns längst ner på denna sida.

Vi kommer att ordna en talkokväll inför jippot för alla klassombud och vissa punkter på skolan den 15.4.

De kommande åren, då skolgården inte är i bruk, kommer jippot att ordnas på skolans p-plats och närbelägna områden. Det blir en hel del förändringar i programmet men vi räknar med en super tillställning ändå. För att få ett lyckat jippo behövs mångas insats!

Alla klasser kommer att ha sina egna uppgifter som vanligt, uppgifterna delas ut via klassombuden inom kort. Men alla kan göra någonting redan nu:

Vinster! Vi behöver lotterivinster och små vinster och godis för punkterna mete, dra i snöre och lyckohjul! Kanske du har kontakt till något företag som kan donera någonting? Kontakta Michaela Sannholm, 0505335727, michaela.sannholm@gmail.com, så kan vi komma överens om vart du kan hämta vinsterna.

Evenemanget ger Hem och skola merparten av våra intäkter, som vi oavkortat använder till att stöda elever och studerande i Winellska skolan och Kyrkslätt gymnasium.

Tillsammans får vi även i år fira ett lyckat jippo!

Tack för din insats!

Första maj-jippot i ett nötskal

Här hittar du allt du behöver veta om Hem och skolas traditionella första maj-jipppo, som ordnats sedan 1968. Jippot lockar årligen kring 700 personer till skolcentret i Gesterby och är vår förenings viktigaste inkomstkälla. På bara några timmar får vi in drygt tio tusen euro, som vi under året kan använda för att stöda elever och studerande i Winellska skolan och Kyrkslätts gymnasium. Det är alltså värt all den möda vi lägger ner, och din insats är viktig!

Du kan hjälpa på många sätt:

• Bidra till den uppgift din klass har

• Hämta vinster till lotteri, mete, dra i snöre och lyckohjul under hela mars månad till skolan.

• Använd dina kontakter för att få donationer.

• Köp något från butikslistan och hämta till skolan, meddela Johanna Främling vad du hämtar.

Länkar:

Här hittar du listan över vad som bör skaffas till jippot, VÅREN 2024. Kolla gärna igenom listan och se vad du kan bidra med! Meddela Johanna Främling per telefon 0401588883 eller johanna.framling@gmail.com vad du kan köpa.

Här hittar du en lista över vilka uppgifter som sköts av vilken klass, VÅREN 2024. Kolla din klass uppgifter och se vad du kan bidra med!

Här hittar du en mall på en tom timplaneringen för själva jippot (vilka familjer kan ställa upp vilka tider). Den fyller klassombudet i för klassens del. Printa ut och ha en kopia framme vid er station. På talkokvällen printas även tomma listor ut till förfogande.